HANS WOGNUM:

“The Mondial als regionaal meeting point”

Niet alleen de golffaciliteiten krijgen een opfrisbeurt, Hans Wognum, mede-eigenaar van de Houtense golfbaan vernieuwt ook de businessclub. “Ik wil veel meer mensen uit de regio verbinden en betrekken met The Mondial als meeting point!”

HANS WOGNUM:

“The Mondial als meeting point”

Niet alleen de golfbaan krijgt een opfrisbeurt, Hans Wognum vernieuwt ook de businessclub. “Ik wil veel meer mensen uit de regio verbinden en betrekken met The Mondial als meeting point!”

Hans Wognum is bijna dag en nacht op The Mondial. Letterlijk, want zijn golfcamper staat voor de deur in Houten. “Ik ben zo elke dag lekker dichtbij. Iets wat handig is, met zoveel werkzaamheden op de golfbaan.” Die bedrijvigheid is - in tegenstelling tot wat je zou verwachten - verdrievoudigd toen het coronavirus de golfbanen in zijn greep hield. “Voorheen werkten we om onze gasten heen om ze niet tot last te zijn, tijdens die periode gingen we veel rigoureuzer aan de slag”, doelt Hans op de verbouwing van de driving range en het clubgebouw. “We hopen op The Mondial een verrassende, nieuwe sfeer neer te zetten, die particuliere en zakelijke gasten uitdaagt opnieuw kennis met ons te maken.”

In beweging

Vooral het interesseren van bedrijven is nodig: de huidige businessclub van The Mondial telt intussen nog maar weinig leden. Een duidelijk signaal, dat het anders moet. Waar Gustavo de golfer in beweging zet, wil Hans het zakelijke netwerk uit de regio Houten, Nieuwegein en Utrecht in beweging krijgen. Hans: “We willen meer mensen met elkaar verbinden. In deze regio zitten ruim 40.000 bedrijven, daar zouden toch minstens 250 kandidaat-leden tussen moeten zitten, die deel willen uitmaken van onze businessclub?”

“Voorheen werkten we om onze gasten heen, nu gaan we veel rigoureuzer aan de slag”

Buiten de kaders

Een plan om meer leden te trekken, heeft Hans. Een zeer uitgebreid plan zelfs. Hans: “We kijken eerst naar de opbouw van de huidige businessclub en onze propositie aan hen. De vraag die wij stellen is: ‘Hoe kunnen wij je helpen met jouw business? Wat zijn je ideeën en hoe kunnen wij ervoor zorgen dat we van toegevoegde waarde voor je zijn? Daarvoor durven we zelfs buiten onze kaders te treden. Door hen bijvoorbeeld in contact te brengen met bedrijven waar zij moeilijk aan tafel komen. Of door op zoek te gaan naar partijen die bij hun doelgroep en hun ideeën passen. Het gaat allemaal om mensen aan elkaar verbinden met The Mondial als centraal punt.”

Bijbaan als caddy

Hans wil ook golf gerelateerde contacten opzetten tussen high potentials van het ROC en bedrijven uit de businessclub. Scholieren kunnen bij The Mondial werken als caddy tijdens een ronde golf van businessclubleden. De jongeren verdienen daarmee een zakcentje en komen tevens met voor hen interessante bedrijven in contact. “Zo maken de leerlingen kennis met de wereld van golf en we brengen ze samen met bedrijven. Dat vind ik van grote toegevoegde waarde. We creëren kansen voor mensen en maken verbindingen, dat past binnen onze maatschappelijk betrokken visie.”

“Scholieren kunnen bij ons werken als caddy; zo verdienen zij een zakcentje en komen ze met interessante bedrijven in contact"

Eerste indruk

Als de golfbaan weer open gaat, heeft Hans ook het idee om de twee grootste businessclubs uit de omgeving uit te nodigen op The Mondial. “Weer dat betrekken en verbinden, hè. Dat vinden wij belangrijk. Zo hebben we onlangs ook alle mensen uit de omgeving uitgenodigd om kennis te laten maken met het spelletje en met elkaar. Dat was een groot succes, maar het koste me bijna wel mijn slaapplaats. Een van de gasten sloeg af van ons nieuwe platform op het terras en joeg de bal bijna door mijn golfcampertje heen. Gelukkig liep het met een sisser af.”